Assembly, Blue Mountains, Manly......

30 maart 2015 - Sydney, Australië

Jullie zullen je vast afvragen hoe mijn eerste rekenles, twee weken geleden, is gegaan. Het ging goed!! Ik vond het best spannend om voor het eerst een rekenles in het Engels te geven over breuken. Gelukkig deden de leerlingen goed mee, en hebben ze wat van mijn les opgestoken! Mijn mentor was erg tevreden en met een paar kleine aandachtspuntjes voor de volgende keer was ik helemaal blij! Nu ik steeds meer rekenlessen geef merk ik dat het beter gaat en wordt het steeds ‘normaler’.

Afgelopen twee weken heb ik samen met de klas en mijn mentor heel veel geoefend voor de Assembly. Ik heb de leerlingen de dans aangeleerd en de tekst en de PowerPoint moesten een aantal keer worden aangepast. Ook ben ik druk geweest met allerlei dingen te maken voor op het podium samen met een aantal leerlingen. Afgelopen vrijdag was de Assembly en zoals jullie weten ging het over Nederland. 2 leerlingen (de klassenvertegenwoordigers) ‘vlogen’ naar Nederland om daar van alles mee te maken, te proeven en te zien. Ze gingen naar de markt en kochten daar de vlag van Nederland en verschillende traditionele etenswaren. Ook maakten ze kennis met de Nederlandse tradities, Koningsdag en Sinterklaas. Als afsluiter hebben ze de dans gedaan: Doe de kanga  van Kinderen voor Kinderen (hoe toepasselijk ;) ).

De Assembly is hier een ‘big thing’ en is heel belangrijk!! Helaas kon mijn mentor er niet bij zijn, omdat ze een begrafenis had. Ze had aan mij gevraagd of ik het zag zitten om de taak op mij te nemen en de Assembly in goede banen te leiden. Dit leek me een geweldige kans en uitdaging! Het hele theater (Menig school is er jaloers op, het is heeeeel groot!!) stroomde vrijdagmorgen vol met klassen, ouders, belangrijke mensen van de school en wat helemaal bijzonder was, was dat de directeur kwam kijken. De meiden deden het super goed en ik - als trotse leerkracht  - zat te genieten! De reacties van de ouders en leerkrachten was later zeer positief! Gelukkig is de hele Assembly opgenomen en heb ik de video tot mijn beschikking (daar ben ik heel blij mee!). Helaas mag ik hem niet op internet plaatsen (dit geld ook voor foto's van de school etc.), maar als je hem een keer wilt zien, vraag gerust.

Vorig weekend stond op zaterdagmorgen om 05.30u mijn wekker. De Blue Mountains stond op het programma. De lange broek ging aan (dat voelde heel gek), want de voorspellingen waren niet super. Koud en af en toe een bui. Toch zijn we vol goede moed met z’n vijven in de trein gestapt en naar 2 uur arriveerden we bij de Blue Mountains. Regen, koud en mist……. Brrrr! We zijn het eerste de beste cafeetje in gegaan en hebben een warme chocolade melk genomen. Ik had het heel erg koud en dit had ook niemand van ons verwacht. Het begon een beetje op te klaren en met een flinke pas zijn we richting het punt gelopen waar je de Three Sisters kon zien. Ons uitzicht: MIST! Het leek net een muur waar je tegen aan keek. Op zich had het ook wel weer wat, maar daarvoor waren we eigenlijk niet naar de Blue Mountains gegaan. Met onze positieve instelling hebben we later een prachtige wandeling gemaakt door de bush met uitzicht op watervallen en bijzondere bomen en paden. Ondanks het slechte weer heb ik een geweldige dag gehad, maaaaaar we gaan zeker nog een keer terug wanneer ze wel mooi weer voorspellen, zodat we kunnen genieten van de Three Sisters.

Blue Mountains

Vorige week maandag ben ik een dagje naar Hillingdon (waar de jongere kinderen zitten) geweest. Mijn eigen klas had een Leadership day waar ik helaas niet mee naar toe kon. In plaats daarvan heb ik een dagje meegelopen met de art teacher van Hillingdon. Het was super leuk om ook eens de kleine kinderen te zien en mee te maken. Samen hebben we van alles geknutseld en heb ik een geweldige dag gehad.

Na twee weken ‘minder’ mooi weer, was het dit weekend weer tijd voor veel zon!! Afgelopen zaterdag zijn we op de boot gestapt richting Manly. Manly is een plaatsje een half uurtje hier vandaan met de boot. We hadden er al zoveel over gehoord, dat het nu wel eens tijd werd om het zelf te gaan bekijken. We vaarden langs het Opera House en de Harbour Bridge richting Manly.

Skyline Sydney

Factor 50 hadden we ingeruild voor factor 30 (wat we achteraf, al veel eerder hadden moeten doen om nog een beetje bruin te worden ;) ) en we hebben heerlijk de hele dag aan het prachtige strand gelegen!

Manly Beach

Gisteren hebben we de Coogee to Bondi walk gelopen. Dit is een wandeling van 7km langs de mooiste plekjes en stranden langs de kust van Sydney. En ik kan jullie vertellen, het was adembenemend prachtig!!! Het water is op veel plaatsen hier kraak helder en dus heel erg blauw!

Coogee to Bondi walk

Elke dag geniet ik weer van alle prachtige en mooie dingen om mij heen. De tijd vliegt voorbij en ik ben al bijna op de helft van mijn Australië avontuur. Nog een weekje te gaan en dan begint onze vakantie. Oostkust here we come!

Owja, er staan ook weer heel veel nieuwe foto’s in het foto album :)

Liefs!

1. Angela Hoogeboom:
    31 maart 2015
    Wat een leuke verhalen en belevenissen!! Wanneer kunnen wij komen?
  2. Angela Hoogeboom:
    31 maart 2015
    Wat een leuke verhalen en belevenissen!! Wanneer kunnen wij komen?
  3. Henriette uit Goor:
    13 april 2015
    Wat geweldig allemaal lieve meid ;;))